Don't miss any of our upcoming exciting events around space research!

Further down you will find impressions of past events.

Upcoming Events

Donnerstag, 18. April 2024, 13:00 - 16:00 Uhr

Fäger 2023 beim CSH: Weitere Informationen und Anmeldung
© Universität Bern_S.Blum

Fäger (Ferienprogramm für 10 bis 16 jährige Kinder). Weltraumforschung hautnah erleben

Weltraumexpertinnen und -experten der Universität Bern zeigen dir, wie sie Hightech Instrumente entwickeln, bauen und testen, die mit Raketen und Sonden ins All fliegen. Du kannst sogar selber Hand anlegen – Polymechaniker-Lernende leiten dich an, eine technische Überraschung anzufertigen. Informationen zur Weltraumforschung an der Universität Bern findest du hier: www.bernimall.unibe.ch.

Deine Gemeinde nimmt nicht am Fäger teil? Bitte kontaktiere uns per Mail für eine Anmeldung : sophie.krummenacher/at/unibe.ch

Thursday 9th - Saturday 11th May 2024

Cosplayer at the NCCR PlanetS booth
Cosplayer at the NCCR PlanetS booth © Unibe, S. Blum

Fantasy Basel 2024

The discovery in 1995 of the first giant planet outside our solar system by Swiss astronomers spawned a revolution in modern astronomy. At FANTASY BASEL – The Swiss Comic Con, you will meet young researchers from the National Centre of Competence in Research (NCCR) PlanetS. They are working to find out more about the origin and evolution of planets, their composition and atmospheres – and perhaps they will discover signs of life.

Donnerstag 14. November 2024

Nationaler Zukunftstag am CSH für Mädchen und Jungs